Saturday, August 23, 2008

DO U WANT 75% DISCOUNT?

Thanks, Shub for providing the sample letter below. Thanks Meena for making the text readable, hehehee. Please read it carefully and do what's necessary. (Shub, can't let the whole world know your ID, CGPA and full name :D)

Pn Kamaliah Basir,
Kementerian Pelajaran Malaysia,
Bahagian Biasiswa,
Aras 12-13, Blok E12, Kompleks Kerajaan Parcel E,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62640, Putrajaya.
______________________________________________________________________________
Name,
Address.

Puan,
Permohonan Pengurangan Bayaran Balik Pinjaman Pelajaran Program Khas Pensiswazahan Guru (PKPG)

Saya, ****(NO KP. *****), Pegawai Perkhimatan Pendidikan Lepasan Diploma telah mengikuti Program Khas Pensiswazahan Guru (PKPG) ambilan 2005/2006 di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang.

2. Saya ingin memohon pengurangan sebanyak 75% daripada pinjaman pelajaran PKPG yang berjumlah RM **** berdasarkan syarat-syarat kelayakan. Saya berjaya memperolehi CGPA sebanyak *** iatu purata mata gred terkumpul hasil daripada pengajian saya di sini.

3. Saya menyertakan salinan kelulusan cuti belajar yang telah disahkan, transkrip keputusan peperiksaan dari semester 1 sehingga semester 6 yang telah disahkan serta skrol pengijazahan yang telah disahkan.

Saya amat berharap pihak puan akan mempertimbangkan permohonan saya ini. Kerjasama dan pertimbangan pihak puan saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.
Sekian, terima kasih.

Yang benar,
……………………………………..
(****)

Dr Tan informed me that you need to apply on your own for the discount. They'd only process the application on case by case. There's no guarantee you'd get the 75% off, but let's try.

2 comments:

Anonymous said...

thanx yeoh...
only after i mailed u did i realize tht all my particulars shld be deleted.especially the cgpa.he he he....anyway,thanx 4 doin it 4 me.so to the rest of u,do it fast cause i don t know when s the closing date.
cheers!!!!

5zal said...

Thank you to both of you.....